Kövess minket -on és -en!

A fasizálódó Olaszországban a homoszexuális férfiakat egy szigetre internálták. Fogva tartották őket, de ők mégis szabadságnak érezték a helyzetüket.

Az Adriai-tenger egyik kicsi, sziklás szigetéről kevesen tudják, hogy valaha más funkciója is volt. Mégpedig az 1930-as évek végén a sziget Benito Mussolini és a fasiszta párt egyik törekvésének helyszínévé vált, akik a homoszexualitást akarták felszámolni a többségi társadalom érdekében.

A hagyományos értékeken és a természet rendjének igenlésén alapuló fasiszta ideológia szerint a homoszexuális férfiak aláássák az olasz férfiról alkotandó képet. A férfiaknak erőt, férfiasságot kellett sugározniuk, ebbe a képbe az egymással hátsójában élvezkedő nyegle homokosok értelemszerűen nem fértek bele. Megkülönböztető törvényt azonban nem hoztak.

Akadt egy olyan rendőrfőnök is Szicíliában, aki kihasználta ezt a hangulatot és megpróbálta ezt a szexuális aberrációt megfékezni a saját megoldása alapján. 1938-ban 45 homoszexuális embert sorakoztatott fel és küldött a 600 kilométerre fekvő San Domino szigetre.

A történet pedig sokáig feledésbe merült. Úgy tartották, hogy még akik túl is élték az ottani éveket, ma már nincsenek életben.

Két kutató azonban, Gianfranco Goretti és Tommaso Giartosi „A sziget és a város” című könyvében több tucat embert meg tudott szólaltatni az akkor történtekről. Megbilincselve érkeztek a szigetre, ahol spártai körülmények között tartották őket. Elektromosság, folyó víz nem volt, s viselkedésük miatt lányoknak is nevezték őket.

A sziget lakói látták az újonnan érkezetteket, de nem volt köztük kontaktus. Azonban elmesélték, hogy még sokan emlékeznek a csengő hangjára, amely este 8-kor szólalt meg. Ezután a „femminella”-k nem hagyhatták el szálláshelyüket, amelyet rendőrök őriztek.

A fogva tartották tudták, hogy családjukat az ő szexuális irányultságuk miatt zaklatják, s nagy szégyenbe kerültek a konzervatív falvakban és városokban. A fasiszták a 30-as évek mélyen katolikus és konzervatív Olaszországában mégis egy olyan helyet teremtettek ezeknek a beteg embereknek, ahol életükben először önmaguk lehettek, s vállalhatták szokásaikat. Így bizonyos értelemben jobb helyzetük volt a szigeten, mint saját közösségükben.

A szigeten a szigorú körülmények ellenére saját életüket élhették; színházat alakítottak, bármilyen ruhában járhattak, megünnepelhették saját ünnepeiket. A sziget közösségének a második világháború vetett véget.

Voltak olyan homoszexuálisok, akiket politikai elítéltekkel más szigetekre internáltak, San Domino volt az egyetlen, ahol homogén csoportot alkottak.

Hiába ez volt az első homokos közösség, a közelmúltban a szexuális devianciák elismeréséért harcoló fanatikusok egy emléktáblát helyeztek el a kis szigeten, hogy „emlékeztessenek az üldöztetésekre, és megtörjék a sokéves csendet”.

Kövess minket -on és -en!

A szélsőliberális-zsidó Euronews azon örvendezik, hogy egy belgiumi flamand „szélsőjobboldali” aktivistát ítélt el a helyi bíróság, pusztán azért, mert gyakorolta a szólásszabadsághoz való jogát. Ez természetesen „jogállami” megoldásnak számít Brüsszelben.

A Neokohn című zsidó szupremácista online hírlap egyik olvasója fotózta le a nem hétköznapi matricát.

Néha érdemes egy-egy szürreális, szatirikus nézőpontot előrántani a "kalapból", mert ezekből szemlélve meglehetősen megvilágító erejű látleletet kaphatunk a valóságról.

1908. június 12-én született Otto Skorzeny, a Waffen-SS egyik leghíresebb katonája, aki többek között merész ejtőernyős és kommandós akcióival szerzett magának hírnevet.

Egy szentesi patrióta még tavaly decemberben az ablakában tett közszemlére egy horogkeresztes zászlót, emiatt „önkényuralmi jelkép” használatának vétsége miatt ütöttek rajta otthonában.

Eva Vlaardingerbroek, a nemzetközi keresztény-konzervatív szcéna éppen aktuá­lis üdvöskéje nemrég Magyarországon kijelentette, hogy az európai nagy népességcsere nemcsak egy elmélet, hanem maga a valóság. Jé, tényleg?

Németországban nagyon sokan gondolják, hogy az 1923-as hiperinfláció jelentősen hozzájárult a nemzetiszocialista párt felemelkedéséhez.

Chris Minns, az ausztrál Új-Dél-Wales szövetségi állam miniszterelnöke megfogadta, hogy határozottan fellép a jobboldali „szélsőségesekkel” szemben, mindössze azért, mert egy csoport nemzetiszocialista balaklavát viselve felszállt egy sydney-i vonatra az Ausztrália napon.

Másodjára állt bíróság elé az antifa támadások elsőrendű vádlottja, Ilaria Salis a Fővárosi Törvényszéken. A Markó utcai épület tárgyalótermébe ismételten széles vigyorral a képén nézett végig a hallgatóságon. 

Miután fogságom 52. napján, 1945. március 15-én elhagytuk a gödöllői poklot, csalárd módon áthajtottak bennünket Budapest helyett Monoron át Ceglédre.

Április negyedike, vagy ahogyan az 1945 után kiépülő kommunista diktatúra kánonjában szerepelt, a felszabadulás, nem csak a pártállam piros betűs ünnepének, hanem négy évtizeden át a rendszer legfontosabb legitimációs pontjának számított, és nem véletlenül.

Október 21-én Berlinben letartóztatták a küzdősportokban is jártas baloldali szélsőségest, Thomas Jacobst, aki a szakértők véleménye szerint Lina Engelnek, a "kalapácsos banda" vezetőjének a logisztikusa és trénere. Jacobst több mint egy év körözés után sikerült letartóztatniuk a német hatóságoknak.

Schleswig-Holsteinben töltöttük 1945 nyarát. Itt gyűjtötték össze az angol fogságba került többi magyar katonát és leventét is. 

Négy német tartományban házkutatást tartottak a „szélsőjobboldali” Compact kiadványt megjelentető cég telephelyein és más ingatlanokban azt követően, hogy a belügyminisztérium betiltotta a havilapot, mondván, hogy az alkotmányos rend ellen dolgozik.

Az emberek szavai, még azok is, melyeket a sugallat szülte, másra fordíthatóak, a szavaktól függnek, hozzájuk lehet adni és el lehet belőlük venni, és esendő halandók eltorzíthatják őket. Ezért minden írást vagy befolyást, régit vagy újat át kell szűrni a természeti törvény szűrőjén.