Kövess minket: Telegram — XVkontakte

Közeledik a Becsület Napja, ilyenkor pedig egyre sűrűbben jelennek meg azok a hangok, melyek igyekeznek megkérdőjelezni Budapest védelmének fontosságát, a küzdelem heroikus voltát.

Őrült, értelmetlen vállalkozásnak állítják be, amely szerintük csak a német érdekeket szolgálta, miközben rommá lőtték a magyar fővárost. A baloldal részéről talán el is fogadható ez a nézőpont, azonban magukat jobboldaliként meghatározó „véleményvezérek” egy jelentős része is osztja ezt az álláspontot. Érveik pedig egy olyan német-gyűlöletből táplálkoznak, melynek eredője a modern történelemszemlélet elfogadása, valamint az egyre inkább marginálissá váló primitív sovinizmus.

Tény, hogy a magyarság és a német nép kapcsolata finoman szólva sem volt mindig konfliktusoktól mentes. Évszázadok óta élünk egymás mellett, teljesen érthető tehát, hogy néha ütköztek az érdekek. Az is tény, hogy többször húztuk mi a rövidebbet, igaz, az egyik talán legfontosabb ütközetet 907-ben Pozsonynál éppen mi nyertük meg. Ez a fajta, előforduló konfliktusállapot persze nem csak a németekkel szemben igaz, hiszen nincs olyan nép a közvetlen környezetünkben, amellyel ne kerültünk volna rengeteg kisebb-nagyobb összetűzésbe az elmúlt évezredben.

A történelem eseményeit kétféle nézőpontból tekinthetjük. Az egyik, ma leginkább elterjedt a materiális, ha úgy tetszik baloldali nézőpont, amelyből szemlélve kétségtelenül egyszerűbb megítélni egy-egy eseményt. Eszerint minden konfliktus az anyagi javakért zajlik, minden háborút a területért, földért, kincsekért vívtak régen és vívnak ma is. Ezt tanultuk az általános iskolában. Természetesen nem állítom, nem is állíthatom, hogy ezek teljesen érvénytelen szempontok lennének. Kizárólag tehát ebből a baloldali szempontból vizsgálva a második világháború, vagy éppen Budapest ostroma valóban lehet egy felesleges, értelmetlen rombolás. Akik ezt elfogadják, azok pedig felelőst akarnak keresni, aki legyen bárki, csak ne a magyar, sőt, legyen az egyértelműen a német, a náci, aki ugye megszállt és ebbe az értelmetlen pusztításba belekényszerített minket, amíg meg nem jelentek a felszabadító szovjet csapatok. Ez utóbbit persze már nem teszik hozzá azok a meleg-konzervatív körök, akik szerint a nácik egyébként is komcsik viszont így hülyén nézne ki, ha a szovjet megszállást felszabadításként értékelnék. Ráadásul ők egyébként is antikommunisták, csak éppen a balos történelemfelfogást fogadják el és teszik magukévá. Ha némi inkoherenciát érzékel a kedves olvasó a gondolatmenetben, akkor a hiba nem az ön készülékében van, de ők mégis valahogy így adják elő.

Vannak szempontok azonban, amelyek érzékeléséhez nem elegendő a fentebb vázolt baloldali, meleg-konzervatív hozzáállás, ezek feltárásához csak az eredeti jobboldali szemléletmód az, ami megfelelő támpontot nyújthat. A militáns konzervativizmus megnevezés új, azonban szemléletmódja kifejezetten ősi, így elveti a modern, baloldali történelemértékelés módszereit, és teljesen más irányból közelíti meg a múlt eseményeit. Egy jobboldali, militáns konzervatív ember ezért némely konfliktus, ütközet kapcsán igyekszik a materiális, időbeli szempontokon felülemelkedve is megvizsgálni egy-egy eseményt és észreveszi, ha magasabb rendű, tér és idő feletti vonatkozások jelennek meg abban. A második világháború pedig bővelkedik olyan ütközetekben, hőstettekben, melyeket nem lehet és nem is szabad csak baloldali, materiális keretek között vizsgálni. Hiszen ez a konfliktus nem csak a térben és az időben zajlott, hanem egyértelműen egy világnézeti összecsapás volt, és ez az oldala a végéhez közeledve egyre jobban vált dominánssá. Az ősi, tradicionális világ maradéka csapott össze az új, mondhatni infernális világgal.

A magyar és a német népnek sok konfliktusa volt évszázadokon keresztül, azonban 1944-45 fordulóján ez senkit nem érdekelt. Magyar és német katonák, valódi harcosok egymás mellett, vállt vállnak vetve harcoltak házról házra, utcáról utcára a magyar fővárosra zúduló vörös hordával és a szellemtelen, Istent tagadó bolsevizmussal szemben. Az ellen a gonosz ellen – hiszen egy jobboldalinak a szovjet maga volt a sátán követe – akikkel mások materiális okok által vezérelve egyeztek vagy egyeztek volna ki. A következetlenséget egyébként jelzi ezen körök részéről, hogy miközben a románok kapcsán nem győznek poénkodni a többszöri átállásukon, addig ugyanezt az árulást elvárták volna a magyar vezetéstől ’44-ben, vagy akár hamarabb.

Buda várában ’45 februárjában az utolsó rohamra készülve senkit nem érdekelt a pozsonyi csata, vagy hogy „nyögte Mátyás bús hadát Bécsnek büszke vára.” A jelen és a jövő annál inkább. Nem menekülő, kétségbeesett emberekről van itt szó, ahogy néhányan mentegetnék őket, hanem olyan katonákról, harcosokról, akiknek 1945. február 11. előtt rengeteg lehetőségük lett volna a menekülésre, megfutamodásra, vagy éppen a meleg-konzervatívok által helyesnek tartott átállásra, árulásra, ahogy tették azt a Budai Önkéntes Ezred tagjai. A kitörés mozzanatában azok a talán legfontosabb katonai erények elevenedtek, jelentek meg újra, amelyek elválaszthatatlanok a magyarság harcos hagyományaitól: a bajtársiasság, a kitartás és önfeláldozás olyan példáját láthattuk, ami végig kíséri történelmünket, és amely nélkül rég nem lennénk a Kárpát-medencében. Ennek a harcos mentalitásnak a hiányában egyszerűen nem lehet magyarságról beszélni. Tehát aki a kitörést megtagadja, az a magyar múltat is megtagadja, a pozsonyi csatát megelőző és követő hadjáratokat, a tatár vagy a török elleni küzdelmet, megtagadja Hunyadit és Nándorfehérvárt, megtagadja Dobót és Zrínyit, megtagadja Eger és Szigetvár önfeláldozó védőit. Budapest védőinek cselekedete, önfeláldozása pedig, legyenek magyarok vagy németek, éppen ugyanerre a lapra kell írassék a magyarság históriáskönyvében, mint a fenti jelenetek.

A mi történelemszemléletünk szerint ezek az események nem az időbeli múltat jelentik, hiszen példamutatásuk, heroizmusuk tér és idő feletti. Könnyű tehát belátni, hogy a rendszerváltás utáni, de a 21. századi magyar jobboldaliság sem értelmezhető a például a Becsület Napja nélkül. Ez az esemény ugyanis egy olyan heroikus vállalkozás a magyarság történelmében, amely példaként elénk állítva szükséges a további küzdelmeink megvívásához a jelenben és a jövőben is. „Felrázó példátok elátkoz minden gyáva lemondást” – szól az utolsó üzenet a Várból kitörni készülő magyar és német katonáknak, és persze nekünk, akik lassan nyolc évtizeddel az események után többek között a kitörés szellemi tartalmára, üzenetére, mint az egyik tartópillérre építjük a 21. századi jobboldaliságot. A militáns konzervativizmust, amely talán a mi utolsó töltényünk a baloldali mentalitás elleni küzdelemben.

Ennek a jobboldaliságnak az útján pedig az egyik legnagyobb akadályt ma a sovinizmus jelenti – a pozitív nacionalizmust ugyanis nem lehet a másik gyűlöletére építeni, csak a sajátom szeretetére. Ami nyilván nem zárja ki, sőt, kifejezetten követeli a sajátom érdekeinek védelmét. Ez az érdek 1944-45-ben az volt, hogy az utolsó töltényig, házról házra, utcáról utcára küzdjenek, harcoljanak a bolsevizmus ellen. Az épületek egy része ugyan elpusztult, de azok, mint azt a napjainkban zajló kivitelezések is mutatják, akár évtizedekkel később is újra felhúzhatóak. Azonban a rombolás, amit az európai (különösen a németben, de a magyarban is) szellemben, kultúrában vittek véghez a „győztesek”, akikhez sokak szerint át kellett volna állni, már soha nem javíthatóak ki. Egy jobboldali ember számára pedig ennek fontosabbnak kell lennie, mint a materiális javaknak. Ettől lesz jobboldali, nem attól, hogy ezt a címként magára aggatja. Ez az, ami megkülönbözteti a meleg-konzervatívokat a militáns konzervatívtól.

Forrás: Légió Hungária

Kövess minket: Telegram — XVkontakte

Feltételesen szabadlábra helyezték Nikosz Mikaloliakoszt, az Arany Hajnal görög nemzetiszocialista gyökerű politikai párt alapítóját és vezetőjét, miután letöltötte 13 éves börtönbüntetésének egy részét.

Kádár ugyan nem törekedett rá, de Rákosi és Nagy Imre küzdelmében egyfajta harmadik erőnek tekintették őt. Kifelé a pártvezetés egységét mutatta, a színfalak mögött viszont elvi és gyakorlati okokból is Rákosihoz állt közelebb, és tudta, ha a főtitkár bukik, akkor neki is mennie kell.

Az évek során megszámlálhatatlan adaptáció készült már Time Rice és Andrew Lloyd Webber Jézus Krisztus szupersztár című rockoperájához, és az sem lenne igaz, ha azt mondanám, hogy az Ivo van Hove belga rendező által dirigált verzió lenne az első, amely fekete Jézussal hamisít, ám legjobb tudomásom szerint, ha a világon nem is, Európában ez az első ilyen feldolgozás.

A Hetek című filoszemita lap egyik olvasója küldte be az újság számára azt a fotót, amelyen Budapesten, az Egyetem tér környékén kiragasztott, az említett orgánum szerint „uszító antiszemita” szövegű plakát látható.

Habár Benito Mussolinit, a Ducét 1945-ben, 61 évesen kommunista partizánok bestiálisan meggyilkolták, a dinasztia a mai napig meghatározó az olasz politikai és közéletben, leginkább Alessandra Mussolini miatt.

A Pesti Srácok információja szerint a német szövetségi főügyész gyilkossági kísérlet miatt nyomoz a szélsőbaloldali Lina Engel, Johann Guntermann és Tobias Edelhoff ellen.

A ma már közel 100 éves nő 1943-1945 között a stutthofi tábor parancsnokának volt a gépírónője, és a bíróság szerint „elképzelhetetlen, hogy ne vette volna észre, mi történik körülötte”.

Meglepő hirdetés tűnt fel nemrég a legnagyobb magyar ingatlanos oldalon – egy, a csobánkai villaövezetben, a főváros szívétől alig húsz kilométerre fekvő századfordulós épület leírása ugyanis a következő mondattal nyit: eladóvá vált a hajdani Szálasi-villa.

A Haus am Bogenseet az a Film Heritage Inc. vásárolta meg, amely a Panama-iratokban az ukrán first lady résztulajdona volt.

Az épület sosem készült el, egy részlete azonban modellként mégis megvalósult.

November 8-án reggel 6 órakor rendőrök százai kutattak át több baloldali szélsőségesek által lakott ingatlant Szászországban és Türingiában.

Jó ideje keringett egy különös történet, miszerint a sarkkörön lévő Alexandra Land nevű szigeten működött egy meteorológiai állomás, amely második világháború alatt a titkos német tudományos projektek helyszíne volt.

A második világháború lezárást követő vérgőzös évek feltárása, megismertetése a nyilvánossággal, valahogy elfelejtődött az 1990-es "rendszerváltozás" óta.

Vélhetően hazafias aktivisták a kommunizmust a zsidósággal azonosító matricát ragasztottak az érdi vasútállomás egyik padjára. A címkén a következő felhívás olvasható: „Küzdj a zsidó zsarnokság ellen! Harcolj a népedért!”

Négy német állampolgáron ütött rajta az osztrák rendőrség, amint Adolf Hitler születésének évfordulóján fehér rózsát helyeztek el a Führer szülőházánál Nyugat-Ausztriában, írja a Guardian.